Ga direct naar inhoud
Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Nationaal Programma Onderwijs
Zoeken
Sitemap
Actueel
Nieuws
Agenda
Nieuwsbrief NP Onderwijs
Documenten
Funderend onderwijs
Aan de slag
Bekostiging en monitoring
NP Onderwijs po/vo in de breedte
Gemeenten
Financiering ve, po en vo
Verantwoorden, evalueren en borgen
Bestedingsdoelen ve, po en vo
Aanpak jeugdwerkloosheid
Ondersteuning
Interventiekaart: evidence-informed werken aan basisvaardigheden
Interventies
Technieken voor begrijpend lezen
Beheersingsgericht leren
Cultuureducatie
Directe instructie
Een-op-een-begeleiding
Faciliteiten en randvoorwaarden
Feedback
Fonemisch bewustzijn
Gesprokentaalinterventies
Individuele instructie
Instructie in kleine groepen
Klassenverkleining
Leren van en met medeleerlingen
Metacognitie en zelfregulerend leren
Onderwijsassistenten/instructeurs
Ouderbetrokkenheid
Samenwerkend leren
Schrijfonderwijs
Sportieve activiteiten
Uitbreiding onderwijs
Voor- en vroegschoolse interventies
Interventies gericht op het welbevinden en de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen
Zomer- of lentescholen
Kennisdeling
Lezingen OCW Dichtbij
Mbo, hbo, wo
Over het Nationaal Programma Onderwijs
Platform Perspectief Jongeren
Veelgestelde vragen
Voortgangsrapportage NP Onderwijs
Praktijkverhalen uit het mbo, hbo en wo
Praktijkverhalen uit po en vo